Kezdőlap » Hotel » Zamárdi, a Balaton egyik legnépszerűbb települése

Zamárdi, a Balaton egyik legnépszerűbb települése

A déli parton található Zamárdi Somogy megyében helyezkedik el, és rendkívül egyszerűen megközelíthető, így akár autóval, akár busszal jövünk, az M7-es autópályán, vagy a 7-es főúton kell haladnunk, de vonattal is egyszerűen eljuthatunk ide. Fontos, hogyha Zamárdiba szeretnénk jönni, akkor még a szezon előtt foglaltassunk szállást magunknak, mert hogyha nem így teszünk, lehet hogy már csak valamelyik közeli településen kapunk majd szállást. Zamárditól nem messze található néhány szintén népszerű fürdőhely a Balatonon, például Szántód, Tihany, Balatonföldvár, Siófok, vagy Balatonfüred.

A településen akad néhány látnivaló, így akkor sem fogunk unatkozni, hogyha a fürdőzés mellett inkább városnéző túrára indulnánk. Többek között meglátogathatjuk a Kőhegyi kilátót, amelyet akkor közelíthetünk meg, hogyha felsétáltunk a Kőhegy tetejére. Az úton felfele pincesorok mellett haladhatunk, így akár borkóstolást is útba ejthetünk időközben. Mire felérünk, 220 méter magasan leszünk majd, és a kilátóból nemcsak a Balaton nagy részét, hanem Tihanyt, és a Badacsonyt is megszemlélhetjük. Hogyha szeretnénk a településről többet megtudni, menjünk el a Tájházba, ahol megtekinthetjük a Zamárdi Néprajzi Gyűjteményt is például. Szintén érdemes megtekinteni a Szamárkövet, a Tengeri Akváriumot, ahol csodaszép halgyűjteményt nézhetünk meg. Ezen kívül érdekes lehet a Honfoglalási emlékmű, és a Mini Hadtörténeti Múzeum is.

Zamárdi területén egy 10 kilométer hosszú partszakasz található, amelyen több szabad strand is helyet kapott. Megannyi gondozott, kiépített sétány, öltözőkabin, stég, vízi csúszda, és napozóágy kínálja a kényelmes kikapcsolódást a fürdőzni vágyók számára. Természetesen a partnál a gyermekek számára kialakított játszóterek is vannak, Zamárdira jellemző, hogy az egész család számára biztonságos pihenést nyújt. Itt rendezik meg minden évben a Balaton Sound zenei fesztivált is, amely évente több ezer fiatalt vonz a településre. Zamárdin persze sportolni is van lehetőségünk, szörf, vitorlázás, tenisz, kajak, kerékpár, lovaglás, horgászat csak néhány a kínálkozó programok sokaságából.

Kapcsolódó címkék...

About Schmidt Dorina

A győri Széchenyi István Egyetemen végeztem. Imádok utazni, írni és borzasztóan sokat olvasni! :)

Ezt mindenképpen olvasd el!

Haldensee tó és környéke

A Haldensee tó Ausztriában található, a tiroli térségben, északnyugatra Innsbruck városától. Maga a tó, és …