Kezdőlap » Betegségek » Gyógyszermérgezés gyerekeknél

Gyógyszermérgezés gyerekeknél

Amerikai tudósok egy nemrég nyilvánosságra hozott tanulmányban arra figyelmeztetnek, ne tartsuk a gyógyszereket a kisgyerekek látóterében, vagy a számukra könnyen elérhető helyen, illetve az eredeti csomagoláson kívül: például egy táskában, vagy egy bonbonos dobozban. A legtöbb mérgezési esetet ugyanis ez okozza. A kutatás során 2380 mérgezési esetet vizsgáltak, melyek során a gyerekek egy erős fájdalomcsillapító szert fogyasztottak.
Az óvodás gyerekek az alacsony testsúlyuk (a gyógyszerek emiatt erősebb hatást fejtenek ki) és kíváncsiságuk okán különösen veszélyeztetettnek számítanak. A szívre és érrendszerre ható gyógyszerek és a fájdalomcsillapítók is életveszélyesek lehetnek számukra. A mérgezés gyakori jele a hiányzó reakció a szülő beszédére, érintésére, a légzésproblémák, a pupilla összeszűkülése és a hányás. A háztartásban található gyógyszerek a gyermekeket érintő mérgezés második leggyakoribb okai.
Az akut mérgezési tünetek mellett, mint az eszméletvesztés, sokk, a szív és vérkeringés leállása vagy zavarai, és a légzés leállása, későbbi következményei is lehetnek a gyógyszerbevételnek: például az agyvelő, idegek, vese vagy máj károsodása.
Amennyiben valószínűsíthető, hogy a gyermekünk valamilyen orvosi célú készítményt vett be, és mérgezés jeleit mutatja, azonnal vigyük a sürgősségi betegellátási osztályra. Semmiképpen ne adjunk a gyereknek tejet vagy sós vizet! Tartsuk meg a gyógyszer eredeti csomagolását, vagy maradványait. Amennyiben meg tudjuk állapítani, mennyit fogyasztott el belőle a gyerek, ez is fontos információ lehet az orvosok számára. További fontos információk a gyermek életkora és súlya, esetleges egyéb betegségei, és hogy hol, és mikor történt a baleset.

Kapcsolódó címkék...

Kapcsolódó címkék...

About Schmidt Dorina

A győri Széchenyi István Egyetemen végeztem. Imádok utazni, írni és borzasztóan sokat olvasni! :)

Ezt mindenképpen olvasd el!

Hogyan alakul ki gyomorfekély?

A fekélybetegség (ulcusbetegség) a gyomor vagy a nyombél (népszerűbb nevén patkóbél) nyálkahártyáján keletkező sérülés, illetve …

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük