Kezdőlap » Hotel » Utazzunk Szlovákiába Párkányba

Utazzunk Szlovákiába Párkányba

Párkány városa nem messze található Esztergomtól, azt is mondhatnánk, hogy a Duna szemben lévő partján fekszik, ez Szlovákia legdélebben található városa, mely egyben a legmelegebb város is az egész országban. Párkány településtől északra már vulkanikus sziklák találhatóak, valamint a Kovácspataki dombok, amelynek legmagasabb pontja 395 méter, kicsit nyugat felé pedig egy természetvédelmi terület található, melyen a helyiek bort termelnek.

Párkány ismert fürdőváros, híres az itt található a Vadas termálfürdő, amit sokan csak párkányi strandként ismernek. A fürdőkomplexumban találunk 6 medencét, plusz a „szlovák tenger” elnevezésű hullámmedencét, és a Lagúna medencét, mely elsősorban természeti szépségeiről híres. Innen láthatjuk a Dunakanyart is, valamint átláthatunk az esztergomi bazilikára is, így igazán attraktív panoráma tárul a szemünk elé. Közvetlenül Párkány városa mellett torkollik a Garam folyó is a Dunába, ezért errefelé több kirándulási lehetőség adódik a kalandvágyóknak. Párkány városában rengeteg programlehetőség adódik számunkra, például sétahajózhatunk a Dunán, amivel Pazar panorámát élvezhetünk, vagy horgászhatunk a Garam és a Duna torkolatában, valamint a Garam holtágaiban is.

Párkány városában több vásárt is rendeznek évente, ilyen például a Simon-Júda- vásár, és az ősszel megrendezésre kerülő Nagyvásár is, ahol a helyi gasztronómiai fogásokat is megízlelhetjük, valamint bevásárolhatunk a helyi kézműves, és népművészeti munkákból is. Párkányt sokan nevezik a tolerancia városának, ami azért van, mert évszázadok óta élnek itt együtt különböző nemzetiségű, és vallású emberek. A városba egyszerűen eljuthatunk motorvonat segítségével úgy, hogy először Esztergomig megyünk, azonban hogyha kicsit sportosabbak vagyunk, még el is tekerhetünk ide kerékpárral is. Az út a magyar fővárostól Párkányba körülbelül 100 kilométer, melynek körülbelül a fele lejtős, de aki nem elég gyakorlott a kerékpározásban semmiképp ne vágjon neki, mert sok emelkedő is van errefelé, így csak gyakorlottak fogják bírni.
A város belső részein találhatjuk a legszebb éttermeket, sörözőket is, de sportolásra is van itt lehetőség, például bérelhető sportpályák, tornatermek, valamint egy bowling klub is.

Kapcsolódó címkék...

About Schmidt Dorina

A győri Széchenyi István Egyetemen végeztem. Imádok utazni, írni és borzasztóan sokat olvasni! :)

Ezt mindenképpen olvasd el!

Fővárosi Állat- és Növénykert

Hazánk legnagyobb állatkertje, amely egyben a legrégebbi is, Budapesten található. A főváros XIV. kerületében helyezkedik …