Kezdőlap » Utazás » Nyaralás a Seychelle-szigeteken

Nyaralás a Seychelle-szigeteken

A Seychelle-szigetek egy olyan szigetállam, amely összesen 155 kisebb szigetből áll, és Afrika keleti partjaitól nem messze található, egészen közel Madagaszkárhoz. Egészen pontosan az Indiai- óceánban található ez az állam, melynek Victoria a fővárosa. A Seychelle-szigetekre jellemző, hogy míg a belső szigeteken gyakoriak a gránithegységek, addig a külső szigeteken sokkal inkább elterjedtek a korallzátonyok. A szigeteken a legmagasabban található hegység igen magasan, 905 méteren helyezkedik el, melynek csúcspontjának neve a Morne Seychellois. A szigeten többnyire franciák élnek, azonban megtalálhatók ott az afrikai, indiai, és kínai ajkúak is. A többnyelvű lakosságnak köszönhetően a szigeteken több hivatalos nyelv is van, első természetesen az angol, majd a francia és a kreol.

A Seychelle-szigetek nagyon gazdag látványvilágát tekintve, hiszen több nemzeti park is van a területén, ahol többnyire az őshonos állatok és növények élnek. A honos növények közül kiemelkedő a tengeri pálma, aminek a gyümölcse az érdekes alakjáról híres Coco-de-Mer, melyet szerelemgyümölcsnek is hívnak. A Seychelle-szigetek gazdaságának legmeghatározóbb ágazata természetesen az idegenfogalom, azonban legalább ennyire meghatározó a halászat is. Szintén elterjedt a szigetekkel kapcsolatban az a tény, hogy adóparadicsom, így kedvelt hely a vállalkozások számára, és érdekesség vele kapcsolatban, hogy a legkisebb olyan állam, ahol saját pénznem kerül kibocsátásra, a Seychelle-i rúpia.

A szigetek közül a legnagyobb a Mahé nevezetű sziget, ahol az állam fővárosa is található, így természetes, hogy ez a leginkább látogatott sziget. A fővárosban nemcsak kikötőt, hanem repteret is találhatunk, valamint rengeteg strandot, amit gyönyörű pálmák, és takamaka-fák öveznek, azonban a sziget érdekessége, hogy egyszerűen feljuthatunk egy elég magas hegyre is, hogyha épp túrázni támad kedvünk. A főszigeten kívül a La Digue, a Silhouette valamint a Praslin szigetek a turisták legkedveltebb célpontjai.

Amennyiben szeretnénk saját szemünkkel megcsodálni, milyen is az érintetlen trópusi környezet, látogassunk el a Morne Nemzeti Parkba, ahol színtiszta dzsungelhangulatot élhetünk át. Hogyha a fővárosból indulunk felfedezni az államot, induljunk az Óratoronytól, hiszen ez az a hely, ahonnan szinte minden főbb látványosságot a lehető leghamarabb elérhetünk. Látogassunk el a Szent Pál Katedrálisba, a Victoria szentélyhez, nézzük meg a mecsetet, a botanikus kertet, és a piacot is, ahol biztosan egyedi látvány tárul majd elénk. Hogyha minden főbb látványosságot megnéztük a szigeten, utazzunk el a második legnagyobb szigetre, Praslin-ra, ahol megtekinthetjük az édenkertet, vagyis a Vallée de Mai-t. Érdekesség hogy a szigetek között nemcsak hajóval, hanem repülőgéppel is utazhatunk, így egy-egy utat akár negyed óra alatt is megtehetünk. Amennyiben már úgy gondoljuk hogy a két legnagyobb szigeten mindent láttunk, akkor ne hagyjuk ki a 3. szigetet sem, a La Digue-t, ahol külön érdekesség a helyi közlekedés, amint ökrök húzzák a bicikliket. A Seychelle-szigeteken való üdülésünkkor biztosan találkozni fogunk a helyi, jellegzetes zenével, és a hozzá kapcsolódó tánccal, amelynek három fő típusát említhetjük meg, a moutiát, a segát valamint a kamtolét. Amennyiben valamilyen emléket, csecsebecsét szeretnénk hazavinni a szigetről, akkor mindenképp szerezzünk be helyben készült famunkát, vagy tengeri kókuszt, ami viszont meglehetősen nehézkes, hiszen súlya akár a 18 kilót is elérheti. A szigeteken nemcsak a pihenni vágyók találják meg a nyugalmukat, hiszen a sportolni vágyók számára ott a búvárkodás. A Seychelle-szigeteken megannyi szálláshely közül válogathatunk, kezdve a szállodáktól, a hoteleken át az apartmanokig, szó szerint rajtunk múlik, milyen árkategóriában, és milyen színvonalú helyen szeretnénk megszállni.

Kapcsolódó címkék...

About Schmidt Dorina

A győri Széchenyi István Egyetemen végeztem. Imádok utazni, írni és borzasztóan sokat olvasni! :)

Ezt mindenképpen olvasd el!

Vietnám látnivalói

Vietnám Délkelet-Ázsiában található ország, méretét tekintve alig kisebb, mint Németország, fővárosa pedig Hanoi. Felszíne dombos-hegyes, …