Kezdőlap » Hotel » Liberec városa

Liberec városa

Liberec egy cseh város, amely a Liberec- völgyben található, a Zitavsky- fennsíkon, és két hegy is határolja, a Ještěd-Kozák-i gerinc és a Jizera- hegy. A városban több halastó is található, ezek közül némelyikben horgászni is lehet. A város területén elég nagy arányban találhatunk mezőgazdasági földeket, ahol legelők és szántók is vannak, míg a többi területen többnyire erdő húzódik.

A libereci nevezetességek közül mindenképp érdemes kiemelnünk a Városháza épületét, mely még a 19. században épült, neoreneszánsz stílusban, ennek érdekessége, hogy rendkívül emlékeztet a bécsi városháza épületére. A Városháza épülete rendkívül domináns, teljes mértékben kiemelkedik a környéken lévő házak közül, amit köszönhet a gazdag díszítésű homlokzatának, üvegablakainak, és díszes termeinek is. Az épület egyébként a Jested-hegy lábánál található, mely 1012 méter magas, és a tetején található egy TV-torony, valamint egy hotel is. Utóbbi annyira különleges, hogy nem hétköznapi építészeti kialakítása miatt több díjat is bezsebelt már, és az UNESCO is felvette a listájára. A Jested-hegyre akár gyalog, de felvonóval is feljuthatunk, nem átlagos panoráma tárul a szemünk elé, de ha már feljöttünk ide, sportolásra is van lehetőségünk. Liberecben található Csehország legrégebbi állatkertje, melyben elsősorban olyan állatokat tekinthetünk meg, melyek a kihalás szélén állnak, például a szumátrai orángután, vagy a fehér tigris, és ugyanitt megtekinthetjük Európa legnagyobb madárházát, valamint állatsimogatáson, és etetésen is részt vehetünk. Liberecben egy igazán modern botanikus kert is megtekinthető, melyben rózsakert, üvegházi növények, valamint víz alatti élőlények is találhatók, például akváriumokban úszkáló cápák, és angolnák. A városban egy múzeum is található, az Észak Bohémiai Múzeum, melyben a település textiliparának történelmét mutatják be, itt nemcsak azt tekinthetjük meg, milyen fejlődésen ment keresztül a város, hanem keleti típusú szőnyeggyűjteményeket is megcsodálhatunk. Nem messze tőle a városi Műcsarnok található, ahol a helyi művészek alkotásait, festményeit tekinthetjük meg, valamint régebbi képeket, alkotásokat is. A város egyik legnépszerűbb turistalátványossága a Libereci kastély, mely a 16. században épült, de napjainkban gyakran csak Üvegkastélynak nevezik, mert a Skloexport vállalat egy üvegeket bemutató termet alakított ki benne. Sajnálatos módon azonban a kastély belsejébe nem tudunk bemenni, ezért meg kell elégednünk a külső megcsodálásával.

Aki pedig a leginkább vonzó turistalátványosságot keresi a városban, egyértelműen a Babylon Centerbe látogasson el, ahol megtalálja a Vízi parkot, ahol nemcsak medencék, hanem szauna, kényeztető masszázs, valamint gőzfürdő is várja a pihenni vágyókat, de ezen kívül szintén itt található a Lunapark is, melyben lézeres játékokat próbálhatunk ki. Ezen a helyen vásárolgatni is tudunk, hiszen a Babylon Center ad otthont a bevásárló utcának, mely olyan különleges fényeffektekkel van kivilágítva, amitől úgy tűnik, külön várost képez a városban. Itt kedvünkre válogathatunk, hogy a több mint 60 üzlet közül melyikben szeretnénk vásárolgatni, míg ha időközben megéheztünk, beülhetünk valamelyik étterembe, hogyha pedig szórakoznánk, elmehetünk bowlingozni ugyanitt.

Kapcsolódó címkék...

About Schmidt Dorina

A győri Széchenyi István Egyetemen végeztem. Imádok utazni, írni és borzasztóan sokat olvasni! :)

Ezt mindenképpen olvasd el!

Sydney

Sydney Ausztrália legnagyobb városa, és fővárosa az Új-Dél-Wales államnak az országban. A több mint 4 …