Kezdőlap » Szoftver » Az Erő és Varázslat Hősei

Az Erő és Varázslat Hősei

A Heroes of Might and Magic egy TBS (Turn Based Strategy), körökre osztott stratégiai játék, melyben különböző népcsoportokkal, illetve fajokkal kellett a világot, vagyis az aktuális térképet rabigába hajtani. A franchise 1995-ben indult útjára, még a Windows ’95-ös időkben, és jelenleg a hetedik felvonása készül a francia Ubisoft kiadó és a német Limbic Entertaintment fejlesztőcégek berkein belül.

Miről is szólt maga a Heroes? Az első részben négy nép közül válogathattunk, a Knight (lovagvár), Sorceress (Erdőtündék), Warlock (Gonosz varázslók) és a Barbarian (barbár hordák) seregeit vezethettük csatába, hogy saját zászlajukkal díszítsük fel a térképet. Saját várkastélyunkat kellett felépíteni (minden nap csak egy épületet), ahonnan saját választott fajunkhoz tartozó mitológiai lényekből álló katonákat toborozhattunk, kikkel később a térképen portyázó/várakozó semleges lényeket kellett legyőzni, hogy az itt-ott elszórt bányákat elfoglalva nyersanyagokhoz és pénzhez jussunk a következő napi építkezéshez és fegyverkezéshez. A második részben csatlakozott két új népcsoport az öldökléshez: a Wizard (Jó varázslók), valamint a Necromancer (Élőhalott légiók). A harmadik epizódban a későbbi kiegészítőkkel együtt három újabb népcsoport állt hadrendbe, az Inferno (Pokolbeli lények), a Fortress (Mocsári szörnyek) valamint a Conflux (négy elemi mágia lényeire felépített mítikus varázsvár).

A sorozat leghíresebb tagja a III rész volt, mely 1999-es megjelenése óta még mindig virágzik, és a Föld minden pontjára eljutott. Aligha van a ma 20-30 éves korosztályból valaki, aki gyermek- és fiatalkorában ne találkozott volna valamely részével a játéknak. 15 éve tartó sikerét képregény és rajzfilmszerű grafikájának, valamint bonyolult, és nagyon összetett gazdasági menedzsmentjének köszönhette, melyben egyszerre kellett figyelni a bevételi forrásokra, kincstárat növelte, a költekezésre amivel apasztottuk a kincstárat, de fejlesztettük a haderőt, a Hőseinkre, kik a drága pénzen megvett seregeinket vezették csatába, a Hősök háborús tapasztalataira és készségeire, valamint harci jártasságuk értékeire, a mágiatudásukra, melyet a Várkastélyunkban építhető mágiacéhekben tanulható különféle varázslatok erősítettek, és ezeken kívül még sok egyéb apró dologra, melyek fordíthattak a szerencsénken.

A várunkban toborzott katonáink a térképen egy lovassal szimbolizált Hős seregéhez csatlakozva léptek be a játékba, akit ide-oda futtatva gyűjtögethettük a kincses ládákat és a bányákat. Miután eléggé megizmosodott seregünk a semleges szörnyek legyilkolása révén, felvehettük a harcot a számítógép, vagy valamely cimboránk által vezetett szomszédos királyság Hősei és seregei ellen. A kocsmában felbérelhető hősöknek két fajtája volt, a Harcos és a Varázsló. A harcosnak csatái során főleg a háborús készségei fejlődtek, míg a varázsló a mágiatudásra gyúrt és az ellenségeket fölényes hadereje helyett inkább fölényes mágiahasználatával kényszerítette térdre.

A játéknak számos speciális győzelmi feltétele lehetett, kezdve az egyszerű: “ölj meg minden ellenfeledet a térképen”-től kezdve a “gyűjts össze X nyersanyagot vagy katonát”-on át az “ásd ki a földbe elásott Szent Grált”-ig.

Kapcsolódó címkék...

Kapcsolódó címkék...

About Schmidt Dorina

A győri Széchenyi István Egyetemen végeztem. Imádok utazni, írni és borzasztóan sokat olvasni! :)

Ezt mindenképpen olvasd el!

Mi a különbség az Europa Universalis 3 és 4 közt?

A legtöbb játékkal ellentétben az Europa Universalis sorozat nem halad előre az időben, hanem technikailag …

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük