Kezdőlap » Hotel » Az egyik legnépszerűbb francia város, Lille

Az egyik legnépszerűbb francia város, Lille

Franciaország negyedik legnagyobb városa Lille, amely közel fekszik a belga határhoz, és a Deûle-folyó mentén helyezkedik el. A helyi lakosok egyik leghíresebb tulajdonsága, hogy híresek a vendégszeretetükről, amit már akkor megtapasztalhatunk, hogyha betérünk egy helyi kávézóba. Hogyha a várost szeretnénk felfedezni, induljunk rögtön az óvárosból, ahol sétálgathatunk is, így eljutunk a Rihour palotához, a Comtesse szigetig, ahol Charles de Gaulle szülőházát is megtalálhatjuk. Ne hagyjuk ki a városnézésből a Citadellát sem, amely úgy néz ki, mint egy 5 bástyával bíró kisebb városka, ötcsillagú alakjával. Ide egyszerre csak 25 ember fér be, így ennyien látogathatják csak.

Hogyha ezzel készen vagyunk, induljunk el a Városházához, amely 105 méter magas harangtoronnyal rendelkezik. Lille egyik érdekessége, hogy a városban közlekedhetünk rollerrel is, így gyorsabban eljuthatunk a város egyik pontjából a másikba a Segway-ek segítségével. Lille városában semmiképp ne hagyjuk ki a Szépművészeti Palota megtekintését, és a város másik leghíresebb múzeumát, az l’Hospice Comtesse Múzeumot sem. A Wazemmes piac minden vasárnap tele van helyiekkel, na és persze turistákkal, így nézzünk el ide is, hiszen itt nemcsak emléktárgyakat szerezhetünk be, hanem megkóstolhatjuk a helyi finomságokat is, például egy jó sajtot, lille-i csokoládévirágot, vagy sört. A városban rendezik meg 2006 óta a Lille-i Képregény Fesztivált, ahova még britek és amerikaiak is eljönnek.
Lille városa egyébként fantasztikusan jó helyen található, innen számos nagyvárost megközelíthetünk órák alatt, a francia főváros például egy óra útra van, de London is csak 90 perc.

Kapcsolódó címkék...

About Schmidt Dorina

A győri Széchenyi István Egyetemen végeztem. Imádok utazni, írni és borzasztóan sokat olvasni! :)

Ezt mindenképpen olvasd el!

Tivoli, a reneszánsz város

Tivoli egy Olaszországban található város, amelynek gazdag történelmi múltja van, így jelentős településnek számít az …