Kezdőlap » Nyaralás » A Krimml vízesés

A Krimml vízesés

Ausztria legmagasabb és a világon a nyolcadik A legnagyobb vízeséséről van szó. A vízesés a Gerloss – hágón keresztül közelíthető meg, a Hohen Tauern Nemzeti Park részét képezi. Egy közeli parkoló pihenőből jól belátható az egész vízesés, már itt páratlan látvány tárul elénk. Az ember legszívesebben órákig elüldögélne és figyelné a messzi távolból a vízesést. 1687 méteren található és 380 méter magas.

1835 óta látogatható. Ahogy elkezdjük túránkat, rögtön az elején apró szuveníreket, képeslapokat vásárolhatunk, vagy akár a vendéglátóhelyeket is felkereshetjük. Az elején szembetalálkozunk egy fényképezőgéppel, melynek végeredményét a túra végén akár meg is vásárolhatjuk pár euróért.

A vízesés többlépcsős és több pihenőhelyet alakítottak ki. Ahogy egyre feljebb megyünk, annál gyönyörűbb látvány tárul elénk a vízesésből. Kényelmes, kiépített betonúton mehetünk fel, de számoljunk azzal, hogy ez a séta legalább másfél órákat veszi igénybe felfele. A sétaúton bármikor megállhatunk, leülhetünk, a felsőbb szinteken pedig patakként zúgó vízesés partjára is leülhetünk. A felsőbb szinteken szintén találhatunk kis boltokat, beülős étkezdéket. Igazi multikulturális kirándulóhely, találkozhatunk itt japánokkal, lelkes német diáklányokkal, franciákkal, arabokkal, sosem leszünk egyedül a túraútvonalon. Vihetünk magunkkal kisgyermeket, tolószékes barátokat, kutyákat, mert igazi kirándulóhely mindenki számára. Arra ügyeljünk, hogy ez nem egy két órás program, ide legalább egy napot tervezzünk, végigrohanni nem lehet. Itt le kell ülni a vízesés lábához és be kell szívni a friss levegőt, igazi lelki nyugalom száll meg bennünket. Azt mondhatnánk, hogy ez egy aktívan pihenős program, és mindenkinek el kell látogatnia egyszer az életében.

Kapcsolódó címkék...

About Schmidt Dorina

A győri Széchenyi István Egyetemen végeztem. Imádok utazni, írni és borzasztóan sokat olvasni! :)

Ezt mindenképpen olvasd el!

Nyaralás Horvátország: Krk sziget

Krk sziget a Kvarner- öböl északkeleti részén található Horvátországban. Magyarország kedvelt úti célja, rengetegen látogatnak …